L-Quasis

 

Blogtour & winactie: Wolvinnen van Otrostaadt (afgelopen)

Jasper Polane

Auteursfoto JPolane

Op 25 juni verscheen bij Quasis Uitgevers Wolvinnen van Otrostaadt van Jasper Polane. Dit is het derde deel van de succesvolle serie De Onzichtbare Maalstroom.

Twaalf dagen lang maken Wolvinnen en de auteur een rondgang langs de leukste boekenblogs. Elke dag wordt het boek op een andere blog besproken, zijn er interviews en winacties.

De eerdere delen van de Maalstroom-serie werden zeer goed ontvangen. Het eerste deel Lege steden werd uitgeroepen tot het Populairste Boek op de lezerssite Hebban.nl en werd het genomineerd voor de Hebban Award voor het Beste Fantasyboek van het Jaar.

Vorstin van de Kou werd geprezen door fantasy-grootmeester Peter Schaap met: ‘In één woord: meesterlijk!’ 

Over Wolvinnen van Otrostaadt: Een raadselachtige moord, waarbij slechts gemummificeerde resten achterblijven. Als er meer slachtoffers vallen gaan Edison Walraven en Heike Krim op onderzoek uit. Al snel blijkt het om een seriemoordenaar van bovennatuurlijke komaf te gaan. Het wordt een race tegen de klok om de dader te vinden, terwijl persoonlijke problemen de zoektocht bemoeilijken. 

Een wereld van hen verwijderd is Heikes zusje Lise toegetreden tot de geheimzinnige IJzeren Toren, een opleidingscentrum van de inquisitie. Wanneer er strijd uitbreekt tussen de leerlingen neemt Lise een verschrikkelijke beslissing. 

Wolvinnen van Otrostaadt verhaalt over aarzelende liefde, onstuimige wraak, blijde verwachting en gruwelijk noodlot. Het is het derde deel van Jasper Polanes fantastische cyclus De onzichtbare maalstroom

Quasis Uitgevers publiceert boeken in de fantastische genres: fantasy, sciencefiction, bovennatuurlijke thriller en horror. Binnen deze genres wil Quasis verrassend en anders zijn. Niet standaard, maar net een beetje grensoverschrijdend in vorm, thema en genre. De uitgeverij wil de markt van Nederlandse fantastische literatuur stimuleren en lezers meer opties te geven in hun keuze van auteurs en thema’s. Het genre niet alleen in aantallen laten groeien, maar ook de breedte op te zoeken.

Kijk voor meer informatie op www.quasis.nl.

Benieuwd? Volg de Blogtour met volgende deelnemers:

AgendaBlogtour

Zoals je ziet mag ik de aftrap geven. Aangezien ik nog niets gelezen had van deze trilogie vinden jullie hier de recensie over het eerste deel, Lege steden.

Het is ook ineens de start van de winactie die ik mag organiseren via de auteur en maak je kans op één van de twee gesigneerde exemplaren van het laatste deel: Wolvinnen van Otrostaadt.
a

quasis_legesteden_coverAlgemene info:
Auteur: Jasper Polane
Titel: De onzichtbare maalstroom: 1 Lege steden
ISBN: 9789492099006
Uitgeverij: Quasis uitgevers
Genre: SF/fantasy
Pagina’s: 288
Uitgave: paperback/e-book
a

a
Over de auteur(s):
Jasper Polane
 (1973) is schrijver, regisseur en oprichter van Quasis Uitgevers. Als scenarist schreef hij tekenfilmseries voor televisie. Er zijn een aantal kinderboeken van zijn hand verschenen bij Just Publishing. Lege steden is zijn eerste boek voor volwassenen. Hij woont met zijn gezin in Leiderdorp.

a

Over het boek:
Lege steden verhaalt over sociale onderdrukking, religieuze vervolging, wetenschappelijke ontdekkingen en verschrikkelijke nachtmerries. Het is het eerste deel van Jasper Polane’s fantastische cyclus De onzichtbare maalstroom.

Twee identieke steden, gelegen in parallelle werelden: een victoriaans aandoende stad, die in de gaten wordt gehouden door gedachtelezers, en een modernere versie, waar de bevolking de beschikking heeft over uitzonderlijke apparaten.

Wetenschapper Werner Boren wordt ontvoerd en van de ene wereld naar de andere wereld gebracht om daar te werken aan de geavanceerde machines.

Heike Krim, een jonge vrouw die bij de inquisitie werkt, probeert hem op te sporen. Dan ontdekt Werner een derde mysterieuze versie van de stad, die niet zo verlaten is als hij lijkt… 


Mijn mening:

Ik zal altijd een liefde/haat-verhouding hebben als het op SF/fantasy-verhalen aankomt.
Enerzijds lees ik het onderliggende verhaal graag, maar van zodra er buitenaardse termen en individuen aan te pas komen, staakt mijn brein.
Ditzelfde gevoel had ik ook bij het eerste deel van De onzichtbare maalstroom: Lege steden.

Het begin was moeilijk om in het verhaal te komen maar eens de jacht op Werner Boren begint, leest het verhaal in sneltreinvaart. Oppassen in de bochten voor de spanning die ongemeen hoog is om met een “warp” terug gegooid te worden in een andere wereld. Met het risico ongenode gasten mee te nemen en te moeten rennen voor je leven.

Hetgeen waar ik het meeste problemen mee had in dit verhaal is het technische deel. Volgens mij heeft de auteur een cursus elektronica achter de rug om de juiste aansluitingen te benoemen maar voor mij was het teveel. Dus door deze stukken heb ik mezelf gedwongen verder te lezen want ik wou echt weten hoe het met de personages verder ging.

Jasper Polane heeft een sterk boek neergezet. Een verhaal dat als een film afgespeeld wordt terwijl je leest. En moest het ooit tot een verfilming komen, wil ik het echt wel zien. Want niettegenstaande dat ik niet zo graag SF lees, ben ik wel een SF-fan als het op films aankomt.
a

Rating: 4/5 

Hoe maak je kans op een gesigneerd exemplaar?

Volg mijn blog, like deze winactie en laat onderaan een reactie na dat je mee doet.
Je mag (maar moet niet) deze actie natuurlijk altijd delen via Facebook of Twitter, deelknop vind je onder dit artikel.

Winactie loopt tot het einde van de blogtour op 9 juli

Winnaars zijn geloot. De gelukkigen zijn Ilse & Ans. Proficiat! Sturen jullie je gegevens door naar Boeklovers@outlook.com zodat de uitgever jullie exemplaar kan opsturen? Veel leesplezier gewenst! 
a

Boeklovers

9 gedachtes over “

    • Proficiat Ilse, je bent één van de twee gelukkigen die een gesigneerd exemplaar van Wolvinnen van Otrostaadt gewonnen hebben.
      Kan je mij je gegevens doormailen via boeklovers@outlook.com? Dan geef ik deze door aan de uitgeverij zodat ze je prijs kunnen opsturen.
      Heel veel leesplezier gewenst en bedankt voor het delen en volgen van mijn blog.

      Like

    • Proficiat Ans, je bent één van de twee gelukkigen die een gesigneerd exemplaar van Wolvinnen van Otrostaadt gewonnen hebben.
      Kan je mij je gegevens doormailen via boeklovers@outlook.com? Dan geef ik deze door aan de uitgeverij zodat ze je prijs kunnen opsturen.
      Heel veel leesplezier gewenst en bedankt voor het delen en volgen van mijn blog.

      Like

  1. Ik hoop dat ik het allemaal goed heb gedaan, want dit lijkt me echt een leuk boek! 🙂
    Bloglovin is voor mij nog steeds een beetje chinees, maar ik ben wel trouwe facebook-volger!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

