Win

Gratis ebook in ruil voor een recensie

De zaden der hoop

Owan Drake

Owan Drake is het schrijvend alter ego van iemand die je misschien kent, maar misschien ook niet. Om persoonlijke redenen heeft hij er voor gekozen om zijn identiteit niet prijs te geven totdat hij zal sterven.

In maart, dit jaar, gaf auteur Owan Drake, De Zaden der Hoop Boek I – De Val van Hymír, in eigen beheer uit. Al snel volgde er een kortverhaal, genaamd De Zaden der Hoop Boek I.5 – De Opkomst van een Opstand. Deze gaat direct verder waar deel I eindigt, en dient tegelijkertijd als een tussenstation naar Boek II – Draak des Vuurs, die in het eerste kwartaal van 2018 verwacht wordt. Drake geeft om persoonlijke redenen niet zijn echte naam prijs.

Heden en verleden vloeien samen als de oude Wijsgeer, genaamd Benedictus, een serie van boeken aan zijn meest bekwame student Xavier wil laten lezen. Deze boeken bevatten vertellingen uit lang vervlogen tijden en Xavier beleeft die verhalen alsof hij zich daar daadwerkelijk bevindt. Twee van deze verhalen worden in dit eerste boek geïntroduceerd, namelijk die van het licht en de duisternis. Ze wisselen elkaar naadloos af, samen met deze Benedictus hoofdstukken, die zich in het heden van de wereld, genaamd Sistna, afspelen. Maar wat Xavier niet weet, is dat hij door het verzoek van Benedictus op te volgen misschien wel een corrupte tak van de regering, genaamd de Bloedraven – die ook in die vertellingen uit het verleden voorkomen – kwaad gemaakt heeft en dat hij misschien wel in een eeuwenoude oorlog is verstrengeld.

Vanaf maart tot nu heeft hij goeie marketing gedaan op Facebook. Verscheidene bloggers en recensenten staan inmiddels achter hem, en zelfs Lookie Books, die hem zelfs een achterflapvermelding hebben gegeven. Recensies vergelijken zijn werk met een combinatie van Game of Thrones en Lord of the Rings. Zijn fans hebben het eerste boek onlangs genomineerd voor de Indieawards2017, voor meest spannende cliffhanger.

Een grensverleggend verhaal, doorspekt met duisternis en gruwelijkheid, dat compleet anders is dan wat er hiervoor ooit geschreven is. ~ Susie Bosveld (Auteur van o.a Tijdloos.)

Dit plot laat de lezer versteld staan! ~ Saskia Boree (Beginnend auteur)

Origineel blood and gore fantasy verhaal van Nederlandse bodem. ~ Elsa Bakker (Redacteur bij Lookie Books)