L-Aquaaz

Tweede deel in de Patricia Rodiers-serie

Restafval

Katrien van Effelterre

Katrien van Effelterre

Algemene info: 

Auteur: Katrien Van Effelterre
Titel: Restafval
ISBN: 9789491897863
Uitgeverij: Aquazz
Genre: thriller
Uitgave: paperback
Pagina’s: 350
a

Over de auteur(s): 

Katrien Van Effelterre (1979) promoveerde na haar studie Germaanse taal- en letterkunde in 2006 met een onderzoek naar terugkerende doden in de volkse vertelcultuur. Omdat de afstotelijkheid van gevaar onweerstaanbaar bleek, verruilde ze later academische publicaties voor fictie. 

Neem ook nog een kijkje op haar website of facebookpagina.
a

Over het boek: 

Voor je kind doe je alles. Want als je kind gelukkig is, ben jij dat ook. We maken kinderen om zelf gelukkig te zijn. Hoe onzelfzuchtig zijn we dan?

Een moeder die door het kinderdagverblijf wordt opgebeld omdat haar dochtertje ziek is geworden, wordt op het parkeerterrein neergeschoten. Het tragische incident wordt gevolgd door een reeks van misdaden die op een uiterst bizarre wijze met elkaar verbonden zijn.

De maakbaarheid van geluk heeft een hoge prijs.

Patricia Rodiers en haar team staan voor een raadsel. Met de hulp van Marnix Veldkamp probeert ze de zaak te ontrafelen. De ontbrekende sleutel saboteert niet alleen de zoektocht naar de dader, maar ook het liefdesgeluk in haar prille relatie.

Restafval is na Levend aas het afzonderlijk te lezen tweede deel in de thrillerreeks met Patricia Rodiers in de hoofdrol.
a

Boektrailer:

Mijn mening:

Onlangs kreeg ik een berichtje van de auteur of ik het tweede deel in de thrillerreeks met rechercheur Patricia Rodiers en Marnix Veldkamp wou lezen en bespreken. Het eerste deel, Levend aas, was me zo goed bevallen dat ik onmiddellijk ja zei natuurlijk.

Door een zeer drukke periode heeft Katrien iets langer moeten wachten maar ik hoop dan ook dat ik haar met mijn mening kan verblijden.

Restafval valt met de deur in huis. Je begint te lezen en je struikelt over het eerste lijk. Altijd een goed begin om de volledige aandacht te krijgen voor een verhaal. Hierbij komen Patricia, Marnix en Xavier weer aan bod om de moord op te lossen. Ze zijn nog niet goed en wel bezig met de ene moord of de volgende valt al op hun bord. Zelfde methode, dus dit wijst op een zelfde moordenaar. Maar wat is hun connectie met elkaar? Naar wie moet er uitgekeken worden? En bij elke moord die er gebeurd, gaat de dader driester te werk.

Katrien brengt met Restafval ons dichter bij de wereld van de fertiliteit. Hierbij heeft ze stevig researchwerk verricht wat het verhaal ten goede komt.

Het plot zit stevig in elkaar waarbij de spanning in crescendo gaat en je tot op een kwart van het boek na je jezelf afvraagt wie de dader kan zijn. Verder wordt de relatie tussen Patricia en Marnix, die we ontdekt hebben in het eerste deel, verder uitgediept. Wat aan het verhaal toch ook de meer menselijke en emotionele kant weergeeft. We zijn uiteindelijk allemaal mensen van vlees en bloed, met ups en downs in het leven. Deze combinatie werkt prima.

Ik kan maar één ding zeggen over Restafval en dat is dat Katrien met dit boek bij mij gelijkgesteld wordt als de Vlaamse Robin Cook. Even heb ik getwijfeld tussen een 4 of 4,5 sterren maar na het lezen van het dankwoord, geef ik met heel veel plezier een dikke vette 4,5!aa

Rating: 4,5/5

Restafval kan je kopen bij je lokale boekhandel of bij

Bol.com
Proxis.com
Ako.nl
Bruna.nl
Paagman.nl
Libris.nl
ECI.be
Standaardboekhandel.be

 

BlogSociety

Geld verdienen met je blog?

Geef een reactie

