Q-logo

a
Manon Uphoff stapt over naar uitgeverij Querido
a

uphoff_manon

Het werk van schrijfster Manon Uphoff zal voortaan verschijnen bij uitgeverij Querido.

Ze debuteerde in 1995 succesvol met de verhalenbundel Begeerte, die werd genomineerd voor de AKO Literatuurprijs, de Anton Wachterprijs en de ECI-prijs. Haar eerste roman, Gemis (1997), kwam op de shortlist van de Libris Literatuur Prijs en werd bekroond met de Rabobank Lenteprijs voor Literatuur. In 2002 ontving ze de C.C.S. Crone-prijs voor haar gehele oeuvre en in 2013 werd haar novelle De ochtend valt bekroond met de Opzij Literatuurprijs. Tot en met 22 januari 2017 is beeldend werk van haar hand te zien in CODA Museum Apeldoorn.

Manon Uphoff, die na een bezinning op haar toekomstplannen de behoefte voelde haar schrijverschap voort te zetten in een nieuwe omgeving, wordt al vijftien jaar vertegenwoordigd en begeleid door literair agent Paul Sebes. Ze zal naast enkele oudere titels in de komende jaren ook een roman, een verhalenbundel, een essaybundel en een non-fictieboek bij Querido uitbrengen.

Ik verheug me zeer op de toekomstige samenwerking met Querido en ik kijk met trots, waardering en dankbaarheid terug op de begeleiding van mijn werk en mijn schrijverschap bij De Bezige Bij. – Manon Uphoff 

Manon en ik waren het er snel over eens dat Querido de allerbeste plek is voor haar werk. Wat een enthousiasme en toewijding! Ik ben er zeer gelukkig mee en Manon nog meer. – Paul Sebes, Sebes & Bisseling Literary Agency 

Manon Uphoff is een van de grootste stilisten van ons taalgebied. Querido is er dan ook zeer trots op haar uitgever te worden. Schrijvers en medewerkers van de uitgeverij ontvangen haar met open armen. – Annette Portegies, uitgever Querido


Boeklovers

Geef een reactie

