L-Xander


Breien voor baby’s en kinderen

Klømpelømpe

Torunn Steinsland & Hanne Andreassen Hjelmås 

11296784_434525373414139_1419162037_n

Algemene info: 

Auteur: Torunn Steinsland & Hanne Andreassen Hjelmås
Titel: Klømpelømpe
Originele titel: Klømpelømpe, strikk til baby, barn og voksen
Vertaald door: Neeltje Wiersma
ISBN: 9789401606165
Uitgeverij: Xander Uitgevers
Genre: non-fictie, hobby
Uitgave: hardcover
Pagina’s: 168
a

Over de auteur(s): 

Torunn Steinsland is tekenaar en moeder van twee kinderen. Ze leerde breien toen ze in verwachting was van haar eerste kind.

Hanne Andreassen Hjelmås is fotograaf en moeder van twee kinderen. Inspiratie voor breipatronen haalt ze uit haar omgeving.
a

Over het boek: 

00272_sandnes_garn_lue_favortitter_1Op een eiland aan de westkust van Noorwegen ontdekken jeugdvriendinnen Hanne en Torunn, allebei net moeder, een passie voor breien. Wekelijks komen ze bij elkaar, maar het aanbod breipatronen is teleurstellend. Samen besluiten ze er wat aan te doen.

12407728_1667654800170576_1908490636_nHet resultaat: patronen die passen bij onze moderne tijd. Ze delen foto’s van hun creaties op hun blog en in een mum van tijd stromen verzoeken uit de hele wereld binnen. Hun boek wordt een regelrechte bestseller en is een van de bestverkochte boeken in Noorwegen.

Klømpelømpe bundelt de beste patronen voor het hele gezin. Ze variëren in moeilijkheidsgraad, maar zijn dankzij steeds een duidelijk stappenplan allemaal zelf thuis te maken. Laat je inspireren!
a

Mijn mening: 

Een andere liefde die ik reeds jaren verwaarloosd heb maar waar ik menige uurtjes mee doorgebracht heb in het verleden, is handwerken. Met name breien. Ieder vrij moment had ik wel een stel breinaalden vast om soms met eenvoudige, maar even goed met ingewikkelde ajourpatronen, van een simpele draad iets moois als een trui of kleedje om te toveren. Bijna magisch kan je het noemen.
En de kriebel zat er nog steeds maar ik vond nooit het juiste patroon of de tijd om me nog eens goed te zetten en een breiwerkje op te starten.

Tot ik het boek van Torunn Steinsland & Hanne Andreassen Hjelmås toegestuurd kreeg om te recenseren. Onmiddellijk was ik verkocht aan de stoere maar tegelijk schattige modelletjes die in het boek beschreven werden. Van pasgeboren tot peuter of kleuter, maar ook de iets grotere kinderen en zelfs mama’s vinden hun gading in dit mooie breiboek. Mutsjes, sjaals, jurkjes, jassen… noem het maar op en je vindt het terug in Klømpelømpe.

dav

Omdat het toch al een aantal jaartjes geleden was dat ik de breinaalden nog gehanteerd had, koos ik voor iets simpel om mee te beginnen. Een babydekentje met een verfijnd ajourpatroon dat ik, eens het klaar is, als kadootje kan schenken aan mijn stiefdochter die zwanger is.

Klømpelømpe, een mooi breiboek vol originele, stoere modelletjes voor moeder en kind.


Rating: 4/5
a

Boeklovers

Geef een reactie

