Eigenboekuitgeven_logo


30 dagen

Bert Bergs

????????????????????????????????????

Algemene info: 

Auteur: Bert Bergs
Titel: 30 dagen
ISBN: 9789492247162
Uitgeverij: Print on demand
Genre: thriller
Pagina’s: 222
Uitgave: paperback
a

Over de auteur(s): 

Bert Bergs alias Robert Vandenberghe (°1945) was hoogleraar fysica aan de Universiteit Gent. Nadat hij in 2011 zijn wetenschappelijke loopbaan vaarwel had gezegd, kon hij zich volwaardig toeleggen op zijn hobby’s: muziek, virtuele luchtvaart en… schrijven. Geïnspireerd door zijn ervaring in de universitaire wereld en door zijn talrijke buitenlandse reizen, schrijft hij in 2012 zijn eerste thriller Het duivelse recept.

Bert Bergs’ grote voorbeeld vormen de misdaadverhalen van Jef Geeraerts. Geen woordkramerijen maar een heldere rechttoe rechtaan stijl die de lezer zonder veel moeite meesleurt in het verhaal.

Meer weten over Bert Bergs en/of zijn boeken? Surf een keertje naar zijn website.
a

Boektrailer:
a
Over het boek: 

Een professor middeleeuwse geschiedenis wordt op gruwelijke wijze vermoord. Die moord stelt het team van hoofdinspecteur Frans De Nolf zwaar op de proef. Een zakenman vraagt aan journalist Marc Ackein om een doodsbedreiging te onderzoeken. Beide zaken blijken een verband met elkaar te hebben.
In een kat-en-muisspel onderzoeken Ackein en De Nolf elk op hun eigen manier de moordzaak, die uiteindelijk de aanvang blijkt te zijn van een hele reeks waanzinnige moorden in Gent. Is de lokale recherche niet opgewassen tegen een seriemoordenaar? Uiteindelijk leidt het onderzoek naar mensen die niet zijn wat ze lijken te zijn.

a
Mijn mening:

Auteur Bert Bergs heeft me een tijdje geleden gevraagd om zijn boek 30 dagen te lezen. Omdat ik graag voor ieder boek dat ik lees een gepast moment zoek en er mijn volle aandacht aan wil besteden, is het tijdstip een beetje uitgelopen waarvoor mijn excuses, Bert.
Zonder enige verwachting maar toch met de nodige interesse na het lezen van de korte inhoud, las ik 30 dagen op een no-time uit. Vlot geschreven, vol actie en waarbij het ene lijk na het andere volgde, was ik gefascineerd om het totale plaatje van het verhaal te kennen. Wie zit er achter de gruwelijke moorden en waarom?
Als thrillerliefhebber heb ik van dit boek genoten en heb ik voor mezelf vastgesteld dat ik andere boeken geschreven voor deze auteur ook best een kans wil geven.

Een kleine tip: het verhaal niet te snel willen vertellen, nog een klein beetje meer body rond breien en je hebt een thriller van formaat. Maar ik was niettemin heel tevreden met dit. Proficiat, Bert!
a

Rating: 4/5

a

Boeklovers

Een gedachte over “

Geef een reactie

