atlas-contact


Logboek #02

RM03

Gisteren bracht ik jullie in mijn eerste logboek de intro over het boek De Real Meal Revolutie en wat er van de proeflezers verwacht wordt. Heb je dit gemist, dan kan je het nog steeds teruglezen via Logboek #1.

Verleden week, toen ik het boek ontving, heb ik natuurlijk eerst gelezen hoe deze eetstijl (want van een echt dieet kan je niet spreken) juist in elkaar zit. Geen koolhydraten (of een minimum), geen suikers en bewerkte producten. Oké, dan kan er al heel wat geschrapt worden.

Tijdens mijn winkelbeurt heb ik dan ook steeds het product dat ik wou, eerst onderworpen aan een waardenonderzoek. En enkele producten heb ik dan ook mooi terug in de rekken geplaatst. Wauw, zoveel suikers dat bepaalde dingen bevat. Aangezien ik niet constant een gerecht uit het boek wil klaarmaken, heb ik een grondige studie gemaakt van wat kan en wat niet. Handige leidraad in het boek was dan ook de groene, oranje en rode lijstjes van wat je wel, soms en niet mag eten. Dus zo moeilijk is het ook niet. Pluspunt is ook dat je niets moet afwegen, wat soms toch een rompslomp is.

adfe500ffdef426f9b31b5b9951f369eMijn eerste dag heb ik me wel aan de recepten gehouden die in het boek beschreven staan en heb als ontbijt een lekker omelettoppertje gegeten. Bakboter heb ik vervangen door kokosolie en dat viel uiteindelijk heel goed mee qua smaak.

7f2c10c42371bfaa5e9f175c644d4a29’s Middags had ik een heerlijke basisbouillon gemaakt, waaruit ik verder werkte tot de rijkgevulde soep met varkensvlees. Deze vond mijn vriend flauwer van smaak dan andere soepen, maar dat komt dan omdat je geen bouillonblokjes mag gebruiken. Spijtig, maar dan zal hij maar aan de smaak gewoon moeten worden 🙂

Trinchado’s Avonds bracht ik dan tot slot snelle trinchado met gebakken groenten op tafel, wat niet compleet leek zonder bijgerecht van aardappelen of rijst. Maar dit bleek niet nodig te zijn want iedereen was verzadigd en heeft nadien ook geen zin in iets extra’s gehad. Dus voor mij was de eerste dag een succes.

En het zal misschien tussen mijn oren zitten, maar ik had tegen ’s avonds daadwerkelijk meer energie dan anders. Weer een stimulans om vandaag goed van start te gaan.

Boeklovers

Een gedachte over “

Geef een reactie

