L-Xander

 

Ik ben er

Clélie Avit

Clélie Avit

Algemene info: 

Auteur: Clélie Avit
Titel: Ik ben er
Originele titel: Je suis là
Vertaling: Carolien Steenbergen
ISBN: 9789401604543
Uitgeverij: Xander Uitgevers
Genre: roman
Pagina’s: 264
Uitgave: paperback
a

Over de auteur(s): 

Clélie Avit (1986) is natuur- en scheikundedocent en is daarnaast ook danslerares. Haar debuutroman Ik ben er werd bekroond met de Prix Nouveau Talent en voor verschijning in negentien landen verkocht. Avit woont in Nice. 
a

Over het boek: 

Sinds zeven maanden voelt Elsa niets meer: geen kou, geen honger, geen pijn en vooral geen angst. Ze is in coma. Thibault wordt gekweld door verdriet en woede, sinds de dag dat zijn broertje een auto-ongeluk veroorzaakte waarbij twee jonge meisjes omkwamen. Als hij – geteisterd door slaaptekort – de verkeerde ziekenhuiskamer binnenloopt, ziet hij Elsa roerloos in haar bed en besluit tegen haar te praten. Ze praat niet terug, maar hij weet zeker dat ze hem hoort. Terwijl de doktoren, vrienden en familie hun hoop voor Elsa’s herstel verliezen, groeit in Thibault juist de overtuiging dat ze voor elkaar bestemd zijn. Ik ben er is een hartverscheurend liefdesverhaal.

Een fascinerende roman die ons doet geloven dat liefde alles overwint.

Ik wil me langer laten betoveren door dit verhaal!

a
Mijn mening: 

Op de cover prijkt “een ongelofelijk mooi liefdesverhaal”. Voor mij was het een onwaarschijnlijk mooi verhaal. Ik raak nu wel snel geëmotioneerd, maar met dit debuut heb ik verschillende keren zitten wenen.
Voor een debuut is het onvoorstelbaar vlot geschreven, geen overaanbod aan informatie maar straight to the point, menselijk… kortweg mooi, supermooi.

Clélie Avit sleept je vanaf de eerste pagina mee in de wereld van Elsa en Thibault, waarin je de ups en downs leert kennen van beide partijen maar ook van vrienden en familie. Zelf betrapte ik me er op dat ik zat te duimen op een goed verloop en tijdens de laatste 30 pagina’s heb ik een snelrecord gevestigd, op de rand van mijn stoel, om te weten hoe het verhaal afloopt.

Ik ben direct fan van deze debuterende auteur die een niet-alledaags beroep heeft maar in haar schrijven zoveel kleur en emotie kan brengen, dat ik alleen kan hopen dat ze snel aan een volgend boek zal beginnen.

Ik ben er is reeds aan negentien landen verkocht en na het lezen van dit debuut, verrast dit me niets.
Topboek!

a

Rating: 5/5
a

Boeklovers

Een gedachte over “

Geef een reactie

