logo kramat

Twaalfjarige Marie nieuwe griezelschrijfster

Junior Monsterboek 4

diverse auteurs

Marie2
De jongste auteur op de komende Boekenbeurs in Antwerpen zal ongetwijfeld de twaalfjarige Marie Uiterwijk uit Oud-Turnhout zijn. Dat heeft uiteraard alles te maken met het vierde Junior Monsterboek dat op 15 oktober verschijnt bij Uitgeverij Kramat uit Westerlo.

Maar wie is Marie?

Mijn naam is Marie Uiterwijk en ik ben geboren op 15 oktober in 2003.
Ik woon in België maar ben half Belg, half Nederlander.
Al vanaf dat ik zes jaar was, droomde ik ervan om schrijfster te worden.
Als we in de klas een schrijfles hadden vond ik dat het leukste van wat
er op heel de dag gebeurde. Vaak moesten we dan verhalen aanvullen en
er een einde voor verzinnen. Mijn eerste verhaal ging over een muis, ik hield
een boekje bij waar ik mijn verhalen inschreef.
Later heb ik nog andere verhalen geschreven. Voornamelijk griezelverhalen en fantasieverhalen. Ik ben ook reeds begonnen met een prentenboek te maken
samen met mijn vriendin. Ik schrijf de tekst en zij maakt dan de tekeningen.
Toen ik van de wedstrijd hoorde, wilde ik dan ook meteen meedoen!

De uitgeverij ging vorig jaar via een wedstrijd op zoek naar nieuw en jong schrijftalent dat de uitdaging aanging om voor het schrijven van een griezelverhaal in de pen te kruipen. Uiteindelijk won De zandloper, het kortverhaal van Marie, het van de andere kandidaten.

Aan het concept van de succesvolle boeken werd ook dit jaar niet gewijzigd. Opnieuw staan er 11 kortverhalen van elk ongeveer 25 pagina’s in de bundel. Illustraties komen ook ditmaal weer uit de zeer creatieve hand van Bart Mertens. Jongeren die zelf spijt hebben dat ze deze kans aan hun neus voorbij zagen gaan, geen paniek! Ook voor het vijfde Junior Monsterboek, dat in oktober 2016 zal verschijnen, wordt er een wedstrijd georganiseerd. Kandidaten moeten ditmaal tussen de 10 en 17 jaar oud zijn. Voor alle praktische zaken kan je terecht via Kramat.

JuniorMonsterboekWedstrijd

Signeersessies:

Marie Uiterwijk zal signeren in Standaard Boekhandel, Oud -Turnhout op 24 oktober vanaf 10 uur. 

Op de boekenbeurs signeert Marie op de stand van Kramat (221) op maandag 2/11 van 10 tot 14 uur en op zaterdag 7/11 van 14 tot 18 uur.

ISBN 9789462420380 – zachte kaft – Uitgegeven bij Kramat – verschenen op 8 oktober 2015 – prijs: 14,95 €

Boeklovers

Geef een reactie

