kosmos-uitgevers


Guerilla Food – Zoek- en kookboek voor wildplukkers

Remco van der Leij

REMCO_D

Algemene info: 

Auteur: Remco van der Leij
Titel: Guerilla Food – Zoek- en kookboek voor wildplukkers
ISBN: 9789021559605
Uitgeverij: Kosmos Uitgevers
Genre: non-fictie
Pagina’s: 112
Uitgave: hardcover
a

Over de auteur(s): 

Remco van der Leij is mede-oprichter van en de creatieve man achter Zuperzozial, een consumentenlabel voor onder andere biologisch afbreekbaar servies. Zijn fascinatie voor het vinden en klaarmaken van eten uit de natuur sluit hier mooi bij aan. Guerilla Food maakt dan ook dankbaar gebruik van de milieuvriendelijke producten van Zuperzozial.
a

Over het boek: 

Zoek, vind en eet!

Eten zelf verzamelen in bos, weiland of park: wildplukken, of beter gezegd, Guerilla Food is helemaal hip. In deze gids voor wildplukkers vind je 20 planten en dieren waarvan je niet wist dat je ze gewoon kunt eten! Gewoon uit je eigen tuin en bij jou in de buurt.

  • Van mossels en paardenbloemen, tot berkensap en vlierbloesem
  • Met praktische informatie en handige seizoenskalender
  • Met 20 recepten
Mijn mening: 

Iets totaal anders dan een recensie van een fictie-boek schrijven, maakt dat ik dan een non-fictie-werk lees dat mijn totale interesse weet te vinden. 

Aangezien ik niet alleen graag lees, maar ook een voorliefde heb voor koken gedurende het ganse jaar, tijdens de lente- en zomermaanden het tuinieren mijn hart heeft gestolen en ik heel graag in de natuur wandel, dacht ik dat dit boekje mij wel kon bekoren.

Niets minder waar! Remco van der Leij heeft met Guerilla Food een klein en handig boek geschreven over allerlei bloemen, planten en zeediertjes die we overal om ons heen wel kunnen vinden. Hierbij maakt hij voor ieder onderwerp een heel overzichtelijke pagina met mooie foto’s en onderdelen als Waar en waarom – Hoe kom je eraan? – Wanneer? – Bewaren en tips. Daarnaast staat er ook een recept dat iedereen thuis kan proberen en waarbij je zal schrikken hoeveel smaak dit op tafel brengt. En dit allemaal gratis en voor niets, alleen omdat het in onze natuur groeit en bloeit.
Een handige zoekkalender vooraan in het boek is superhandig bij je zoektocht.

Een bloody berry van vlierbes, Heisse liebe aus Holland van braambessen en brandnetelthee en –soep van brandnetels heb ik reeds kunnen uittesten en deze zijn voor herhaling vatbaar. De rest van de receptjes… daar ga ik een dagje natuur voor inplannen om een voorraad te plukken en nadien thuis te bereiden.

Inkijkexemplaar: 

http://issuu.com/vbku/docs/inkijk_guerilla/1

a
Rating
: 5/5
a

Boeklovers

Geef een reactie

